Har köpt Standardversionen av VB.net. >Verkar bara som det hanterar Access och SQL server. Tack för svaret. >Är helt ny på Net så förklara gärna hur jag enkelt ansluter till Så fort jag kopplar till en ODBC rutin så får jag meddelande att bara Med risk för att ta upp en gammal tråd...Databashantering i VB.net ??
Verkar bara som det hanterar Access och SQL server.
Kan jag använda DAO el ADO i standardversionen ??
I så fall ge mig lite information.
AZSv: Databashantering i VB.net ??
Inbyggt stöd finns för OLE DB providers och SQL Server. Med extrakomponenter som finns att ladda ner hos Microosft kan du i teorin ansluta till vilken ODBC kompatibel datakälla som helst.
>Kan jag använda DAO el ADO i standardversionen ??
Om du måste, men det bästa är om du använder ADO.NET, dvs System.Data klasserna.
MSSv: Databashantering i VB.net ??
Är helt ny på Net så förklara gärna hur jag enkelt ansluter till
en dtaabas typ Dbase. Har försökt via databasverktyget men det verkar bara som det går med Access.
Beskriv enkelt om du har lustSv: Databashantering i VB.net ??
>en dtaabas typ Dbase. Har försökt via databasverktyget men det verkar >bara som det går med Access.
Jag är inte rätt person att fråga, jag kan ytterst lite om ADO.NET och annat databastjafs. Men så vitt jag vet så kan Microsofts OLE DB rutin för Jet hantera dBase, och .NETs System.Data.OleDb klasser kan OLE DB providers, så det borde definitivt gå.
MSSv: Databashantering i VB.net ??
access och sql server stöds ???Sv: Databashantering i VB.net ??
"Med extrakomponenter som finns att ladda ner hos Microosft kan du i teorin ansluta till vilken ODBC kompatibel datakälla som helst."
Denna är nu nerladdad hos mig men hur kommer jag åt den enklast?
/Florre