jag har försökt lite att programmera med vb.net och enligt mina erfarenheter av det så verkar det vara välldigt svårt nu i nya vb. Har programmerat en hel del i vb6 men förstår nästan ingenting i vb.net. Så fort man ska göra något så måste man leta för fullt i hjälpen för att komma någon stans. Jo, jag har hört att det är 100% objectorienterat i vb.net... säkert där problemet sitter för mig eftersom jag nästan inte hållt på något med OO från det som fanns i vb6 heller så... aja.. man får väll köpa sig en bok eller nått så man lär sig, lite svårt att sitta och klura i själva programmet.vb.net extremt svårt eller??
några exempel finns på denhär sidan:
http://www.planetsourcecode.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=205&lngWId=10
saker som var jätte enkla i vb6 verkar vara hur tjorvia som hällst i vb.net, bara jag som tycker det eller?
Har ni några bra tips på vars man kan lära sig grunderna för vb.net?
/JesperSv: vb.net extremt svårt eller??
Problemet eller umz.. ja,... beror på hur man ser det :).... är ju att det e 100% objektorienterat... har du läst någon java tidigare så borde det inte vars så svårt att kombinera VB6 kunskaperna och Java kunskaperna till VB.NET.... men har du bara proggat VB6 kan det ju helt klart ställa till det lite ..... men det klarnar nog efter ett tag..... jobba med att tänka objekt-orienterat så fixxar det sig =)))))
//MartinSv: vb.net extremt svårt eller??