Hej Det är väl tur att det finns konkurrens på utvecklingsplattformar? Eller föredrar du monopol-java? Det leder knappast världen framåt... Tja vill bara göra ett mycket meningslöst inlägg ;) som sagt .. det var vs.net som var diskusionen inte java vs .net .. även som sun's lakejer väldigt fort vill h ett religions krig ... Vill bara ha det sagt att VS.NET är en öppen utvecklingsmiljö som har stöd för att implementera vilket språk man vill i (läste att Delphi och C++-builder skall komma), det innebär att även Java kan komma att implementeras som ett av de möjliga språken att utveckla under detta IDE. Det gör iaf kriget om vilket språk man väljer ganska obsolet (även om jag givetvis har åsikter där med). Däremot är jag nyfiken på vilket IDE som kommer att kunna matcha VS.NET på andra plattformar än win32, personligen har jag redan en vinnare på win32-plattformen och det är just VS.NET även om jag kompletterar den med Ultraedit ganska friskt (<= C++ och Java utveckling på hobbynivå) men det hålller inte för större projekt inte för mig iaf och då känns VS.NET som en vinnare. Hej Statusrapport från en som inte har särskilt stor kännedom om någon av utvecklingsplattformarna .net och java: Har inte hunnit köra och sätta mig in i allt än, men om man ser till vad som framtiden har i sitt sköte så skulle i alla fall jag tro att vs.net kommer att vara en bra utvecklargrund. Hej Då kanske jag kan övertyga dig genom att nämna att Sandvik och ABB (och det är inga småpojkar direkt) kör nästan uteslutande C# och VB.NET i sin nyutveckling. Sedan har vi ju givetvis Volvo IT som enligt mina källor fasar in sig på .NET-plattformen. Det verkar som om insustriföretagen gillar MS iaf och förutom dom kan jag ju faktiskt nämna att av alla som jag känner så är en stor del Java-utvecklare och väldigt många av dessa har testat lite C# och påstår att språket är bättre och utvecklingsmiljön trevligare än de motsvarande Javamiljöer som finns. - Prevas Mycket bra info för en Aktie placerare Ta det från en som testat både Java och .Net i lite olika sammanhang (en kompis till mig): Ni har missat C++0x !! Dom verkar redan ha lyckats slå ut c++ på flera ställen inom industrin mha c# (pratade med lite utvecklare på ABB nämligen), men det finns flera användningsområden där c# inte har en chans mot c++ och likaså finns det fall där Java är vinnaren. ett litet tillägg bara...Sun utvecklingsmiljö vs Ms flopp.net
Följer med intresse IDG news om .net vs Java
Citat :
VS.NET Svara 2002-06-17 15:15
Låter fantasiskt likt vs.net som ms lanserde första gången för 2 år sedan ...
- Patrik Löwendahl
VS.NET Svara 2002-06-17 15:42
... som är en blek kopia på Java som SUN lanserade för 6 år sedan ...
Största skillnaden är att Java redan existerar, används och fungerar.
- Henrik Rundqvist
VS.NET Svara 2002-06-17 15:50
Just det, det är därför företag som Handelsbanken och SPP
överger microsoft nu,dom båda överger VB till förmån för Java..
Ingen flopp-net där inte!
- Olle Lind
VS.NET Svara 2002-06-17 15:51
...och blir i sin slutliga implementation nästan alltid för
långsamt för att användas till något vettigt :D
- Lixxom
Bra Sun på dom
Sven
Sv: Sun utvecklingsmiljö vs Ms flopp.net
Ursprungsfrågan handlade om verktygen VS.Net vs verktygen för Java. Vad jag sett och hört hittills saknas verktyg som matchar VS.Net i nuläget. Låt oss hoppas att det inte förbli så utan att konkurrenterna fortsätter slåss om att vara bäst.
/TommySv: Sun utvecklingsmiljö vs Ms flopp.net
Java från helvetet....
så klart
tack för mej :)
//MSv: Sun utvecklingsmiljö vs Ms flopp.net
jag undrar varaför ingen ger sig på tex oracle som är ännu värre än nms vad gäller att försöka låsa upp sina kunder på sin plattform..
jaja, jag låter konsult debiteringen tala sitt eget språk, java konsulter är svara att sälja, ms konsulter enklare .. Sv: Sun utvecklingsmiljö vs Ms flopp.net
Sådana här uttalande visar vilken slak lina dom
arrgumenterar ifrån.
" även som sun's lakejer "
gå och tvätta dig
SvenSv: Sun utvecklingsmiljö vs Ms flopp.net
I 9 fall av 10 när det talas om nyutveckling inom min verksamhet så handlar det om plattformen .net.
I resterande fall är det nog en jämn fördelning mellan diverse andra plattformar varav java är en.
Ur mitt perspektiv så är ingen av dem rätt eller fel. Det beror helt på syftet och vilka förutsättningar man har.
Jag är intresserad av bägge men lär troligtvis knappt kunna lära mig hantera ens en av dem.
Dessutom, SUN ska man inte bada i. Det är diskmedel..
/MagnusSv: Sun utvecklingsmiljö vs Ms flopp.net
Att kunna nyttja ett IDE för flertalet olika språk måste väl ändå vara ett stort framsteg. Så skönt för det som kör med olika språk att kunna köra allt på samma utvecklingsplattform.
Jag tror ganska hårt att vs.net kommer att ha en bra framtid för många olika sorters utvecklareSv: Sun utvecklingsmiljö vs Ms flopp.net
När så tunga gubbar som Handelsbanken och PPM har
den åsikten så blir jag som amatör ganska övertygad..
Flopp.net tror jag är ett ganska passande namn.
DSSv: Sun utvecklingsmiljö vs Ms flopp.net
Det är nog ekonomiska beslut som styr vilken plattform man skall sitta på i slutändan och knappast tekniska.Sv: Sun utvecklingsmiljö vs Ms flopp.net
- WM-Data
- GE-Capital
- Perstorp
- Astra Zenica
- Kentor
- Freesourcing
- Cefalo
- QBranch
- Developmentor
- Wintellect
- Cornerstone Education
- Cornerstone Advanced Consulting
Är några andra bolag som backar .NET 110%
Köp inte Aktier i dessa nämnda bolag.
Ser att GE Kapital är med, Den största rövaren som härjar i Sverige.
tycker
SvenSv: Sun utvecklingsmiljö vs Ms flopp.net
".Net går snabbare att utveckla i, det är lättare att debugga sin kod och utbudet av grundkomponenter är bättre än i Java, det gör .Net till den bättre plattformen just nu"Sv: Sun utvecklingsmiljö vs Ms flopp.net
Försök att slå ut den, Microsoft!
Med stora namn som Bjarne Stroustrup och Scott Meyer i spetsen kommer MS kunna glömma att c# kommer att ta många användare.
Apropå Volvo IT. Jag jobbar här själv. Det är stundvis ett veritabelt kaos...
/Niklas JanssonSv: Sun utvecklingsmiljö vs Ms flopp.net
Kontenta: rätt språk på rätt plats ger minst bekymmer.Sv: Sun utvecklingsmiljö vs Ms flopp.net
Volvo lastvagnar kör .NET o dom e ju inte heller minst
bara så ni vet ;)
//M