Har en applikation gjord i VB6, (som jag skall konvertera till vb.net). Drömmer om att göra en version för Pocket PC 2002. Enklaste vägen är nog att använda eMBedded Visual Basic som tillsammans med eMBedded Visual C++ ingår i eMbedded Visual Tools 3.0. Till den behöver du en SDK för Pocket PC 2002. Båda dessa kan laddas ned gratis från MS. Tack så mycket!! MS sidor om Pocket PC. Här kan man bla ladda hem utvecklingsverktyg och SDK:er. Tack, en fråga till bara... Är de inte kompilerade för Pocket PC så kan du inte använda dem. Access kan du inte använda i Pocket PC vad jag vet. Däremot finns en begränsad variant av SQL Server. >Access kan du inte använda i Pocket PC vad jag vet.VB --> Pocket PC
Vilken är lämpligaste väg att gå?
Vilka speciella begränsningar finns i Pocket PC jämfört med andra Windowsversioner?Sv: VB --> Pocket PC
eVB är egentligen ett scriptspråk som bara stöder ca 20% av de funktioner som VB6 innehåller. Det finns följdaktligen en hel del begränsningar... Vill man ha mer funktionalitet så får man använda eMBedded Visual C++.
Men har man inte krånglat till det alltför mkt brukar det gå ganska bra att portera över kod från VB6 --> eVB.
Det finns även en SDK för att programmera handdatorer med VS.Net men den är än så länge bara en beta. Sv: VB --> Pocket PC
Finns det några bra nätplatser/böcker etc som behandlar ämnet ifråga?
Lasse sSv: VB --> Pocket PC
http://www.microsoft.com/mobile/developer/default.asp
En site för utvecklare med många artiklar och andra användbara saker.
http://www.devbuzz.com
Böcker är det generellt sett dåligt med. Testa att söka på akademibokhandeln eller någon annan välsorterad bokhandel.
/Zonte Sv: VB --> Pocket PC
Min applikation anropar en del främmande dll-er som i sin tur använder acsess databas mm. Ligger det några omöjligheter för Pocket PC i detta?
lasse sSv: VB --> Pocket PC
/TommySv: VB --> Pocket PC
Jodå, inga problem, men du måste konvertera databasen till "Pocket Access" och det görs automatiskt av ActiveSync.
/Johan