jag e proffs på vb6 och försöker gå över till vb.net du har en "SetPixel"-metod på Bitmap-objektet som du kan använda dig av... Vad gör dig till proffs på vb? Har du verkligen bemästrat allt? Andreas Hillqvist: är du lite avis va? erkänn...du tål inte vara sämre än någon på pellesoft...*S* ;) om jag nu har en picturebox (PictureBox1) i en form (Form1) och vill plotta en MASSA pixlar i boxen, hur gör jag? Litet exempel för at hjälpa dig på traven: Om det första man gör när man ställer en fråga är att påstår att man är proffisonel. Börjar jag fundera över hur proffisonel personen igentligen är. Det är nog så att han är duktig. Tvivlar jag inte på. Men vilket felaktigt ordval. Wow. Lyckades visa mina bristande svenska kunskaper. Tolkade Proffs som förkortning på Proffisionell. mojje: Hur stavar du till Andreas egentilgen ;-) jag skev proffs för att jag SKULLE KUNNA arbeta proffessionellt, men än så länge studerar jag på gymnasietPixel-plotting i vb.net
hur pixel-plottar jag i vb.net..?Sv: Pixel-plotting i vb.net
Sv: Pixel-plotting i vb.net
Jag kan mycket. Men jag kan inte allt.Sv: Pixel-plotting i vb.net
/bj
ps: ta det inte arvarligt..skämtar (bäst att skriva det så ingen missuppfattar)Sv: Pixel-plotting i vb.net
jag hittar inget samband mellan bitmap och image-egenskapen på boxen
tacksam för nått exempel om det går för sig, så jag kommer igångSv: Pixel-plotting i vb.net
<code>
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
Dim Buffer As Bitmap
Dim X As Integer, Y As Integer
Buffer = New Bitmap(100, 100)
For Y = 0 To 99
For X = 0 To 99
Buffer.SetPixel(X, Y, Color.FromArgb(Rnd() * 255, Rnd() * 255, Rnd() * 255))
Next
Next
PictureBox1.Image = Buffer
End Sub
</code>Sv: Pixel-plotting i vb.net
Bara mina synpunkter. ;O)Sv: Pixel-plotting i vb.net
Men proffs är yrkes skicklig person,
motsats till amatör.
;O)Sv: Pixel-plotting i vb.net
I övrigt känns det som att man bara kan hålla med Andreas, de flesta frågor som förekommit här inne besvaras på fem minuter efter en sökning på MSDN...Sv: Pixel-plotting i vb.net