Har ett Windows Application projekt där jag vill ange en mapp med relativ sökväg där programmet ska leta efter assemblies. Det finns en tag i confog filen för att tala om vart den skall proba efter assemblies, men är inte säker på att den funkar för dynamiskt laddade ditos. Letade lite på Internet men hittade inte mycket... då gick jag in i ".Net Framework Configuration" som låg bland mina "Administrative Tools" och där kunde jag ange en alternativ- relativ sökväg. Följande *.config genererades sedan i den lokala mappen:Ange mapp att söka Assemblies i? [löst]
Jag kan ladda assemblies med hjälp av kod om jag anger en direkt sökväg, men då måste jag använda just den Assembly instansen sedan för att skapa objekt:
<code>
Dim ass As [Assembly]
Dim objPlugIn As PlugIns.IPlugIn_v1
' Load assembly.
ass = [Assembly].LoadFrom(AppRoot & "\Plug-Ins\EnFil.dll")
' Create object.
objPlugIn = CType(Activator.CreateInstance(ass.GetType("Infolink.PlugIns.MinPlugIn.PlugIn")), PlugIns.IPlugIn_v1)
</code>
Men detta är alltså inte så som jag vill att det ska fungera, istället vill jag att programmet själv ska leta assemblies på samma vis som den gör i den lokala katalogen.Sv: Ange mapp att söka Assemblies i?
Sv: Ange mapp att söka Assemblies i?
<code>
<?xml version="1.0"?>
<configuration>
<runtime>
<gcConcurrent enabled="true" />
<assemblyBinding xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1">
<publisherPolicy apply="yes" />
<probing privatePath="Plug-Ins" />
</assemblyBinding>
</runtime>
</configuration>
</code>
Nu tittar den även i mappen Plug-Ins som är en underkatalog, precis som jag ville. Tack!