Hur gör jag för att inkludera .net ramverket i en installationsfil? Det vill säga om användaren som installerar mitt program inte har .net ramverket installerat på sin dator så skall detta göras automatiskt, därefter skall installationen av mitt program fortsätta. Jag har själv haft samma problem. Den enda lösningen jag hittat är rekomendationen från MSDN. Det finns ett exempel som går att hämta hem, du kan också använda dig av exemplet direkt och länka det till ditt "verkliga" installationsprogram. Distribuera program
Jag får följande meddelanden när jag väljer Build:
WARNING: 'scrrun.dll' should be excluded because its source file 'C:\WINNT\System32\scrrun.dll' is under Windows System File Protection.
WARNING: This setup does not contain the .NET Framework which must be installed on the target machine by running dotnetfx.exe before this setup will install. You can find dotnetfx.exe on the Visual Studio .NET 'Windows Components Update' media. Dotnetfx.exe can be redistributed with your setup.
Under detected dependencies finns dotnetfxredist_x86_enu.msm med men den är satt till exclude. Om jag väljer exclude = false säger den att denna fil inte kan användas för redistribution.
MVH,
PatrikSv: Distribuera program
Läs mer på följande länk:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnnetdep/html/vsredistdeploy.asp