Hej! <code> men sender innehåller ju själva datetimepickern och sätter jag visible till false så försvinner ju hela kontrollen. Jag vill ju bara att "datumväljar-kalendern"(som ploppar upp) skall försvinna. Du kan ju istället för att gömma den sätta datetimepickern till .enabled=false. Fast då blir den ju grå.. gaahh.. Det enda jag kunde komma på var en riktigt "ful" lösning. Stäng av att DatePicker kontrollen skall visa MonthCalendern och hantera att den visas själv En annan ful lösning är ju att hida datetimepickern och då lägga in en textbox med datumet i med samma storlek och färg och sånt. kan denna hjälpa? Nä, men jag löste dte som så att jag la en textbox ovanpå o band den til pickern.DateTimePicker, gömma kalender?
Jag har en DateTimePicker som jag kopplant en händelsehanterare till på dropdown-eventet (när kalendern skall visas).
I den koden vill jag i vissa fall förhindra att kalendern visas.
Hur göra?Sv: DateTimePicker, gömma kalender?
Private Sub DateTimePicker1_DropDown(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles DateTimePicker1.DropDown
sender.visible = False
End Sub
</code>Sv: DateTimePicker, gömma kalender?
Några idéer?Sv: DateTimePicker, gömma kalender?
/peterSv: DateTimePicker, gömma kalender?
Jag vill ju inte förändra utseendet på textboxen med datumet i. Jag vill ju bara förhindra att kalendern ploppar uppSv: DateTimePicker, gömma kalender?
<code>
private void monthCalendar1_DateChanged(object sender, System.Windows.Forms.DateRangeEventArgs e)
{
monthCalendar1.Visible=false;
dateTimePicker1.Value = e.Start;
}
private void dateTimePicker1_MouseDown(object sender, System.Windows.Forms.MouseEventArgs e)
{
if(DateTime.Today != dateTimePicker1.Value.Date)
{
monthCalendar1.Visible=true;
}
}
</code>
Ursäkta C# koden, men var det jag hade franför mig. Ingen snygg lösning men kan funka i värsta fall.Sv: DateTimePicker, gömma kalender?
Typ
'onclick
datetimepicker1.hide
textbox1.show
textbox1.text=now()
/Peter
Sv: DateTimePicker, gömma kalender?
http://www.compona.com/WikiEngine/WikiPageViewer.ascx?ID=46
vet inte riktigt vad det är ni vill göra men men...
//RogerSv: DateTimePicker, gömma kalender?