Hej http://samples.gotdotnet.com/quickstart/winforms/doc/WinFormsIeSourcing.aspx Jo, läste en artikel (jag glömt var jag fann den) där man gjorde två identsika (inom rimliga gränder) applikationer, den ena en html och den andra en winform. Med grafik etc var winform applikationen mindre. Winforms på klienten via IE
Var och lyssna på Code machine och jag tyckte dom sa att man kunde automatiskt lada ner och köra winforms på klienten när den surfa in på en sida, och att nu hade den en egen behörighet i IE. Nån som vet vad dom mena eller vr det jag som helt enkelt uppdfatta dom fel och hur är det i igentligen ???
/mvh JonberSv: Winforms på klienten via IE
detta verkar dock kräva att man har frameworket installerat på klientdatornSv: Winforms på klienten via IE
Den startas via en länk i html och kräver givetvis att användaren har frameworket installerat. Desutom krävs det att man kodat applikationen för att köra på detta viset.
Applikationen har inte tillgång till filsystem, registry etc. Försöker man accessa sådana resurser kastas SecurityExeptions. Man har dock tillgång till utrymme att spara på via IsolatedStorage.
Hoppas svaret gjorde någon lite klokare