Hej! Ett sätt är att lägga in start/stop i en datakälla, exempelvis en databas. Då kan du lätt se alla dina start/stop också, vilket kan vara en fördel. Jag föreslår at du arbetar med tre datum fält: ProjectStart, ProjectStop, ProjectTime, ProjectTimerTidtagningsproblem
Jag gör en tidrapporteringsapplikation som ska kunna hålla reda på hur lång tid man jobbar med ett visst projekt. Alltså ska man kunna starta/stoppa/pausa tiden. Tiden ska synas på formuläret. Är det någon som har tips på vilken kontroll eller metod jag kan använda för att kunna ta tiden? Har kollat på Timer controllen men den kan inte pausa (utan sets till reset) och jag vet inte hur jag ska göra för att visa tiden.
Hilfe hilfe
/JennySv: Tidtagningsproblem
Ett annat sätt är att deklarera en integer och sedan lägger du in tidsskillnaden mellan stop/start i den variabeln.Sv: Tidtagningsproblem
Starta timmern första gången:
ProjectTimer = Now()
Första stop/paus:
ProjectStart = ProjectTimer
ProjectTime = Now() - ProjectTime
ProjectStop = Now()
ProjectTimer = Null
Startar igen:
ProjectTimer = Now()
nästa stop/paus:
ProjectStart = ProjectTimer
ProjectTime = ProjectTime + (Now() - ProjectTime)
ProjectStop = Now()
ProjectTimer = Null
* Ger möjlighet att lät kolla vilka timers som är aktiva(SELECT * PROM ProjectTimers WHERE ProjectTimer Is No Null)
* Du kan ange mannuellt när du började sluta, ev rast = ProjectStop - ProjectStart - ProjectTime
* Vill man bara ange tid som lagts ned fyller man bara i ProjectTime