Hej Nu kan jag inget om VB.Net men jag gör ett försök i alla fall.Ändra i DataRows som är markerade i en datagrid
Jag har problem då jag vill uppdatera flera markerade rader i en datagrid.
Så är det:
Det är så att jag har ett formulär där man skall kunna färdigrapportera produkter i ett projekt. Jag har två datagridar, dgNotFinished och dgFinished. Båda gridarna är kopplade till samma tabell med hjälp av vars en DataView. datavyerna har rowfilter som är antingen Status = not Finished resp. Status = Finished. Meningen är att användaren skall markera ett antal rader i dgNotFinished och sedan trycker btnSetFinished, varpå de produkter(rader) som är markerade skall byta status till färdiga.
Problemet:
Mitt problem är när jag skall kolla av och byta status till färdigt på de rader som är markerade i min datagrid. Det som händer är att efter att jag bytat status på en markerad rad så blir alla rader omarkerade.
Har någon tips vore jag evigt tacksam
<Code>
Private Sub btnSetFinished_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnSetFinished.Click
Dim intIndex As Integer
For intIndex = dgNotFinished.VisibleRowCount - 1 To 0 Step -1
If dgNotFinished.IsSelected(intIndex) Then
CType(dgNotFinished.DataSource, DataView).Item(intIndex)("Status") = glngProjectDataFinished
End If
Next
End Sub
</code>
Tack på förhand
/emilSv: Ändra i DataRows som är markerade i en datagrid
Kan du inte börja med att loopa igenom alla synliga rader och lagra de rader som är markerade i en vektor. Därefter använder du vektorn för att uppdatera de markerade raderna.
/Kjell