Jo jag har en datakälla i form av ett datatable. Sedan tar jag några av dom kolumnerna i det DT:t och lägger in i en DG och visar... Nu har jag även en dropdown i min grid och när jag längst ner i gridden går till "new_post"-raden så att säga, för att lägga till en ny rad, så finns ju inte detta i DT:t föränn jag har lämnat raden. Fånga upp ett lämpligt event från DG och lägg till de ändringar du själv har gjort i din DT. När du gjort det kommer din DT att ha ändringar och då är det bra att köra vidare. Hur menar du då? Medan vi väntar på att komma på en bättre lösning presenterar jag en fuling ;)Uppdatera DG:s datakälla innan man lämnar "nyradspost"
Nu är det dock så att när jag ändrar värde i dropdownen så skall jag ändra värden i DT:t som DG-kolumnerna är beroende av...
Men jag kan inte uppdatera DT:t eftersom den raden inte finns där ännu den finns ju bara i DG:n...
Kan jag köra någon programmatisk update på DG:n till DT:t? eller hur fungerar detta?Sv: Uppdatera DG:s datakälla innan man lämnar "nyradspost"
Någon kod för detta tror jag inte att du behöver eftersom du verkar veta vad du gör.
//Mikael.NETSv: Uppdatera DG:s datakälla innan man lämnar "nyradspost"
Om jag lägger till en rad i DT:t så syns det i DG:n men den rad som är "new_post" är ju fortfarande där. I så fall lär jag få ta bort den raden efter att jag har lagt till den i DT:t
Var det så du menade?Sv: Uppdatera DG:s datakälla innan man lämnar "nyradspost"
<code>
dg.CurrentCell = New DataGridCell(dg.CurrentRowIndex, dg.CurrentCell.ColumnNumber - 1)
dg.CurrentRowIndex = dg.CurrentRowIndex - 1
dg.CurrentCell = New DataGridCell(dg.CurrentRowIndex, dg.CurrentCell.ColumnNumber + 1)
dg.CurrentRowIndex = dg.CurrentRowIndex + 1
</code>