1) Är det någon som kan rekommendera några böcker om VB.Net på nybörjare- till medelnivå. 1) "Mastering Visual Basic .NET" är en bok jag håller på att läsa nu... har läst ca 250 sidor och tycker att den boken är mycket bra. Kan däremot inte jämföra med så många böcker. Finns en bok av dom jag läst som jag tycker var bättre och det är "Beginning Visual Basic 6" men den är för vb6 ... den är riktigt bra, kan tänka mig att det finns någon "Beginning Visual Basic .NET". Gjorde en snabbtest nu av SharpDevelop och tycker det ser ut att vara ett riktigt bra program. Tror defenetivt det kan vara bra om man inte har råd att köpa Microsoft xx.NET Tack för tips och kommentarer, men jag undrar: finns det inga bra böcker på svenska? Det finns en som heter Visual Basic.Net Steg för steg. Är skriven av Michael Halvorson och utgiven av Microsoft. Har läst den och jag tyckte den var helt ok som nybörjar/medel-bok. Jag tycker boken Lär dig Visual Basic.Net på 21 dagar var bra. Den började från grunden och mot slutet kom den in lite på databaser och filhanteringt.Böcker om VB.Net
2) Är det någon som har provat SharpDevelop (http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/Default.aspx) och i så fall: är det något att ha?
/HåkanSv: Böcker om VB.Net
2) Viste inte ens att det fanns... har inte testat det.Sv: Böcker om VB.Net
Sv: Böcker om VB.Net
/HåkanSv: Böcker om VB.Net
PC-bokhandeln på Flemminggatan har 50% på alla böcker nu. Du kan ju gå dit och kolla om den finns, eller någon annan bok. Nypriset för "steg för steg" är 395 riksdaler. Sv: Böcker om VB.Net