Vet inte om detta är rätt forum men... En jämförelse mellan Visual Basic.NET Standard och Visual Studio.NET Professional hittar du här: Hej Rickard, tack för en bra länk!Vad ingår i VB.NET?
VB.NET kostar ju nästan gratis.
Enligt Dustin:
MICROSOFT VISUAL BASIC .NET STANDARD 2002 ENG CD
Pris 895.00 SEK(exkl moms)
Vad ingår i detta? Är detta någon skolversion som med VB6 där man inte kunde skapa ActiveX dll'er?
Det viktigaste dock, går det att göra aspx med detta?
Någon hake måste det väl finnas med tanke på priset. ;)Sv: Vad ingår i VB.NET?
Choose Your Edition
Feature Comparison: Visual Basic .NET Standard vs. Visual Studio .NET Professional
<URL:http://msdn.microsoft.com/vbasic/howtobuy/choosing.asp>
Jag tycker att det är bra att den här frågan väcks. Då kanske folk börjar inse att licenser trots allt inte är så himla dyrt! Och i förlängningen att folk börjar licensiera de mjukvaror som de använder. Och dessutom, använda den versionen som innehåller de saker man har behov av, och inte den jätte-största-fetaste-dyraste versionen som finns bara för att den, just, finns!Sv: Vad ingår i VB.NET?
Jag håller med, Det känns som det är lite onödigt att sitta med en enterprice installation hemma, visst testa funktioner som finns i dessa feta paket kanske man vill göra men då finns ju trialversioner.
Det du säger om "jätte-största-fetaste-dyraste"-versionen är nog ett väldigt vanligt fenomen. Folk sitter och laddar ner allt som går att ladda ner och bränner på skivor för att troligtvis aldrig ens testa att installera dessa program.
Men det kanske är något visst att veta att man har program för x miljoner kronor hemma och det enda det kostade var ett par tior för skivorna...
Nåja, det verkar som man tippar över mot professional men jag klarar nog mig med att skippa klassbibliotek ett tag.
Professional kostar ju trots allt en slant för en privatperson... Men en tusing för en standard tycker jag är "gratis"