Hej, Efter mycket letande har jag hitta felet. Jag flyttade över alla komponenter och kod bit för bit till en ny control och till sist uppenbarade felet sig. Jag hade deklarerat en New Stack() direkt under Public Class ucMap och sedan försökt lägga till object i den under Public Sub New() . Antagligen så skapas inte klassen i tid i designmiljön men den skapas när programmet är kompilerat och kör. hej!"Odefinierat fel" usercontrol i VB.NET
jag har ett problem jag inte får rätsida med.
Jag har en UserControl (ksnet.ucMap) i VB.NET. Den har fungerat bra utan problem ett tag. Det är inga problem att köra projektet ej heller att göra rebuild.
Men när jag försöker lägga till UserControl ksnet.ucMap på ett nytt form eller gå in på ett som redan har en UserControl får jag upp felmeddelandet:
"An error occurred while loading the document. Fix the error, and then try loading the document again. The error message follws:
An exception occurred while trying to create an instance of ksnet.ucMap. The exception was "Odefinierat fel" "
Någon som har träffat på något liknande? Jag har provat att checka ut en tidigare version av controlern från VSS men det funkar ändå inte.
/BennySv: "Odefinierat fel" usercontrol i VB.NET
<code>
Public Class ucMap
Private staZoomLast As New Stack()
.
Public Sub New()
.
.
'Add any initialization after the InitializeComponent() call
staZoomLast.Push(aR) 'Här uppstod felet!
</code>
Sv: "Odefinierat fel" usercontrol i VB.NET
ja det där har man fått många gånger.
håller som god sed att lägga all kod som kan strula i designläge i en
<code>
if not me.designmode
</code>
(som körs i konstruktorn eller load)