Hej! Det går nog inte att lösa i en label eller ens en textbox. Försök i stället med en kontroll som stödjer RTF eller använd en ListView för att visa dina texter. I ListViewn kan du färglägga varje rad individuellt. Dessutom kan man ha ikoner i en listvie och flera kolumner. Så jag tycker att listview är ett bra alternativ. Kanske ställer till om ett medelande är störe en en rad och du vill att den ska wrapa texten i den. Tackar! *host* *host* lite reklamigt men Tackar för tipset. Färga rader med olika färger i en label
I programmet har jag en label som skall skriva ut meddelanden till användaren. Det skall stå ett medelande per rad och det nyaste meddelandet skall ligga överst. Så långt fungerar det bra. När jag sedan försöker färga ett viktigt meddlande rött och de andra raderna skall vara samma färg som innan lyckas jag inte. Några idéer?Sv: Färga rader med olika färger i en label
Sv: Färga rader med olika färger i en label
Sv: Färga rader med olika färger i en label
Med egenskapen Enabled = False märker ju användaren ingen skillnad mot en label.Sv: Färga rader med olika färger i en label
http://www.compona.com/WikiEngine/WikiPageViewer.ascx?ID=44
våran 'formatlabel' gör exakt det du vill :)
(och den är gratis)Sv: Färga rader med olika färger i en label
Tror ändå att jag håller mig till en listview i det här programmet (har redan skrivit koden), men skall komma ihåg att kontrollerna finns där för framtida program.