Hur fixar jag en sån där "rullande" (tex 3 rutor är mörka istf att den fylls på så "rullar" de från början till slut osv) progressbar som finns i vissa prg? Dra in en progressbar och en timer till ditt formulär och öka värdet på progressbaren på timerhändelsen tills den har nått maxvärdet. Sätt den då till 0 igen. Jag vill inte att hela ska fyllas och sen att det börjar om. Jag vill inte att hela ska fyllas och sen att det börjar om. En äckligt ful variant hade kunnat vara att lägga den i en frame, och flytta på progressbaren (och ha tagit bort ramen på progressbaren). Gjorde en egen progressbar och la upp den i filarean. Den använder inte gdi+ och fungerar bra (tycker jag ;)). Titta på den om du vill. Häftig, men jag skulle nog vilja ha 3 "fyrkanter", kanske ska försöka mig på att skriva om den lite... Tack :)"Rullande" progressbar
(ex:
[ ||| ]
[ ||| ]
[ |||]
[||| ] etc)
//ThomasSv: "Rullande" progressbar
/PeterSv: "Rullande" progressbar
Jag vill ha den som tex när xp laddas.
Att den kan ligga mitt på:
[ ||| ]
istf:
[||||||||||||||||||||||||||||||||||| ]Sv: "Rullande" progressbar
Jag vill ha den som tex när xp laddas.
Att den kan ligga mitt på:
[ ||| ]
istf:
[||||||||||||||||||||||||||||||||||| ]Sv: "Rullande" progressbar
Då går det ju också rimligt lätt att göra en egen, men det finns kanske (förmodligen?) nåt bättre sätt.Sv: "Rullande" progressbar
http://www.pellesoft.se/login/upload/t_view4.asp?tid=596
Rätt häftig inställning. Testa:
1
Valfri färg
Valfri färg
180
4
1
mvh
/PeterSv: "Rullande" progressbar
//ThomasSv: "Rullande" progressbar
Eftersom det är en picturebox som rullar så är det bara att sätta valfri bild som "image" på den. T.ex. en bild med 3 fyrkanter, ett ansikte eller vad som helst.
Mvh
Peter