på en form lägger jag en panel. låter som om den övre hamnar "bakom"... Tusen tack! ja, att tänka igenom designen en gång till så man slipper ändra igen ;-) man kan lösa alla dessa fel genom att köra bring to front/send to back på de kontroller som bråkar.. ja, ser där ja... då hade man uppfyllt kvoten av att lära sig en ny sak varje dag... ;-)Dockningsproblem bugg?
på panelen lägger jag två datagriddar samt en splitter var av ena gridden + splittern dockas "bottom" och den andra gridden som "Fill"
Ska ju funka och ser ut att göra det men när det finns lite innehåll i griddarna så att den övre (dock=fill) har fler rader än den kan visa ska ju en vertikal scrollbar komma fram. Det gör det inte!?!!??
Någon som känner till något om detta?Sv: Dockningsproblem bugg?
VS är väldigt känslig på i vilken ordning man lägger in dockningar och splitters. Min tanke borde vara att börja om från början.
1, Lägg till Datagrid längst ner. docka till bottom.
2, lägg till splittern docka till bottom
3, lägg till datagrid docka till fill.
Har märkt att man kan få lite roliga fel om man lägger in saker i efterhand. Trist men sant. Samma sak om det sker i "fel" ordning.Sv: Dockningsproblem bugg?
Det funka i mitt enkla testexempel i alla fall.
Nu återstår det bara att fixa det i det skarpa mer invecklade högen av paneler griddas o splitters.
Är det något annat man bör tänka på när man gör sådant?Sv: Dockningsproblem bugg?
Sv: Dockningsproblem bugg?
så man måste absolut inte göra något i någon viss ordning..
//RogerSv: Dockningsproblem bugg?