Försöker fixa XP-stil på mitt program och har fixat manifest+initcommoncontrols, men det är bara statusraden som får XP-stil :'( Tack! Det funkade perfekt! >Nån som vet hur jag får NumericUpDown-kontrollen att bli så? (Eller måste jag ta textbox+scroll?) Jag har för mig att i version 1.1 av frameworken så kan man baka in manifest-filen. För att aktivera XP style i Win form i .Net v 1.1 så skriver man följande i sin main: Kan inte hitta application.enableVisualStyles() :'( Du behöver inte tänka på manifest när kör EnableVisualStyle. Hitta det på online MSDN: Det närmaste vb kommer är application.executablePath Skriver du Application med stort A?? I din Main för din windows app skriv: Hmm... har laddat ner o inst. 1.1 men main-buggen är fortfarande kvar... ska försöka inst. igen... Det blir understruket :'( när jag skriver in det :'( Nu blir jag SUR, läser i about vb.net att jag har framework 1, men jag har instat 1.1 minst 2 ggr :-@ Du kanske har startat fel Visual Studio? Den nya heter Microsoft Visual Studio .Net 2003 i Start menyn. Se till att avinstallera Visual Studio .Net 2002 innan du lägger på 2003.Problem med XP-stil
//ThomasSv: Problem med XP-stil
Nån som vet hur jag får NumericUpDown-kontrollen att bli så? (Eller måste jag ta textbox+scroll?)
En annan fråga: Måste jag ha manifest-filen tillsammans med det kompilerade programmet? (eller behövs den inte eller kan jag lägga in den i projektet så den kompileras in i det?)
NumericUpDown har tyvärr inte XP-Stil stödet så den går inte att få i XP-stil.
>En annan fråga: Måste jag ha manifest-filen tillsammans med det kompilerade programmet? (eller behövs den inte eller kan jag lägga in den i projektet så den kompileras in i det?)
Jag tror det är så att man måste ha manifestfilen tillsammans med det kompilerade programmet.Sv: Problem med XP-stil
Det skall vara lättare att lägga på XP stil under 1.1:an
Har to m för mig att den inte behövs under 1.1.
Återkommer så fort jag hittat hur. Kan det ej i huvudet.
//Johan NSv: Problem med XP-stil
<code>
Application.EnableVisualStyles() ' <--- Slå på XP visual style.
</code>
Se även till att sätta FlatStyle = FlatStyle.System för de kontroller som har FlatSylte attributet.
/Fredrik NSv: Problem med XP-stil
Finns inte i hjälpen heller...
Har 1.1, men måste visual studio uppgraderas på nåt sätt?
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/cpref/html/frlrfSystemWindowsFormsApplicationClassEnableVisualStylesTopic.asp
Ska kolla om det finns uppgr. till Visual Studio, under downloads i programmet kommer det inte fram nåt iafSv: Problem med XP-stil
Kör windowsupdate, får me sp2 nånting me framework o svensk frameworkSv: Problem med XP-stil
Se [XP Style i Win Forms applikation.]
System.Windows.Forms.Application.EnableVisualStyles()
Om du inte redan har gjort det.
Du ska inte behöva ha med namespacet utan ska bara kunna skriva Application.EnableVisiualStyles.
System.Windows.Forms.Application.EnableVisualStyles är en shared metod så därför behör du inte initiera klassen Application.
Sv: Problem med XP-stil
<code>
D:\Thomas mapp\Mina Dokument\Visual Studio Projects\TeliaADSL\modTelia.vb(26): 'EnableVisualStyles' is not a member of 'System.Windows.Forms.Application'.
</code>
//Thomas
PS. Egenskaper för bildskärm har nån NumericUpDown-kontrollgrejSv: Problem med XP-stil
/Fredrik N