Hej!! Det installationsprogrammen gör att de inkluderar dotnetfx.exe (ramverksinstallationen) i installationsprogrammet. Du får ett installationsprogram på 20MB i stället. Du slipper alltså inte undan ramverket, det är ett absolut krav för att köra .Net-program. ok....men det är bättre att det kommer med där....men var exakt i visual studio hittar jag det här installshield?!?! har letat överallt....har till och med kollat installationen för att se om det var nån komponent som jag inte installerat, men jag finner den inte där heller.2st problem i VB.NET (Skriva ut ListView och Installshield Express)
Har 2 stycken problem.
1. Jag har en listview med 3 columner som e fulla av information som jag vill skriva ut. Har gjort följande:
Private Sub Skrivut_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Skrivut.Click
If PrintDialog1.ShowDialog = DialogResult.OK Then
PrintDocument1.Print()
End If
End Sub
Private Sub PrintDocument1_PrintPage(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Drawing.Printing.PrintPageEventArgs) Handles PrintDocument1.PrintPage
'Här ska det vara något annat!!
e.Graphics.DrawString(Me.ListView1.Items(1).Text, New Font("Comic Sans MS", 12, FontStyle.Regular), Brushes.Black, 200, 200)
End Sub
Private Sub PrintDocument1_EndPrint(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Drawing.Printing.PrintEventArgs) Handles PrintDocument1.EndPrint
MsgBox("Utskriften har skickats till skrivaren")
End Sub
2. Jag har gjort ett litet spel i vb.net och jag vill självklart att man ska kunna spela det på andra datorer som inte har visual studio, visst man kan lägga in .Net Framework 1.1 men det e ju på 20 MB!! Men jag läste att Installshield Express 4.0 är integrerat i Visual Studio, och om man gör en installation så behöver man nog inte ha Framework installerat. Men var i Visual Studio finns den här Installshield Express förnågonstans?!?!?!
Tack på förhand
//ChiefSv: 2st problem i VB.NET (Skriva ut ListView och Installshield Express)
Sv: 2st problem i VB.NET (Skriva ut ListView och Installshield Express)
Edit:
Jag har nu hittat den, den fanns under new project. Behöver dock fortfarande hjälp med hur man skriver ut en ListView.