Hej! Hej! Tack Chris!Hur får man Ikonen till höger om texten i Headern i en listview?
Vet inte vilket forum man skall välja, men tror att detta passar bäst så här kör vi:
Jag håller på och skriver om en databas applikation i VB 6 och använder en listview för att visa datan. När användaren klickar på "headern" på kolumnen sorteras datan efter den kolumnen och nu till mitt lilla problem, jag vill med en ikon/bild i "headern" visa vilken kolumn som är vald. Jag har fixat detta men då hamnar ikonen till vänster om texten och det ser ju inte så snyggt ut, utan jag vill ha ikonen/bilden till höger. Någon som kan hjälpa mig???
en liten grej till, finns det något snyggt sätt att tabort ikonen/bilden när kolumnen inte längre är den aktiva, som jag löst det nu anger jag en tom bild.
Tacksam för all hjälp
/Thomas BerggrenSv: Hur får man Ikonen till höger om texten i Headern i en listview?
Det finns ett exempel på hur man gör det på VBNet (och kanske även här på Pellesoft - har inte letat...;o) ):
http://www.mvps.org/vbnet/
Exemplet heter: "How to Add Images to a ListView Header", du kan söka efter det eller hitta det under Code Library/Common Ctrls/Listview.
-CSv: Hur får man Ikonen till höger om texten i Headern i en listview?
Det hjälpte. Jag fick skriva om min kod lite, men vad gör man inte för att lyckas? :-)
/Thomas