Måste man köra Late Binding när man jobbar mot com+? Det verkar skumt. Jag får det inte att funka alls utan en en registrerad kopia på utvecklingsmaskinen (behöver bara ha med .tbl filen i installationspaketet), men trots att jag har en reggad kopia nu kan jag inte köra early binding... skall det vara så? Vad du behöver är ett proxy/stub par ... RPC skickar inte IDL information över nätet utan 'lurar' appen och com+ applikationen att tro att de ligger på samma maskin, därför behöver du åtminstone TBL filen på klient sidan för att appen skall kunna bli lurad att tro komponenten finns lokalt, sedan kickar RPC in och redirectar alla request/responses till COM+ servern som tror att den får legitma anrop lokalt.. nu är jag inte riktigt med dig... Min fråga är alltså om early binding och inte hur man får det att fungera över huvud taget. Fungerar gör det, men inte med early binding. (eller missförstod jag dig?) för att få early binding behöver du sätta en referens till TBL eller kompoenenten eftersom den behöver IDL informationen ... därav mitt tidigare svar ... early binding mot mts/com+
Sv: early binding mot mts/com+
enklaste sättet att sätta upp proxy/stubb paren är att helt enklet exportera ett klient paket från COM+ och installer det på klienten efter applikations installationen... COM+ paketet skall inehålla en kopia av TBL eller komponenten ... Sv: early binding mot mts/com+
Sv: early binding mot mts/com+