Prova det här: ska använda det till att simulera CNC arbeten. dessutom önskar jag att det ska gå att zooma in och ut. CNC är för mekaniska verkstäder, eller hur? CNC används i mekaniska verkstäder. Du kan ta hem mitt uppskick Polygoner , kanske du kan ta delar av den lösningen Finns bra färdiga system så varför inte kika på något av dem. Gibbs Cam klarar även att ta in 3d modeller men även 2d samt har egen rtifunktion. Genererar sedan all G-kod för att styra CNC maskiner.Sv: kordinatsystem i VB 6
<code>
Private Sub Form_Load()
With Me
.AutoRedraw = True
.BackColor = vbWhite
.ScaleWidth = 1000
.ScaleHeight = 1000
Me.Scale (-.ScaleWidth, .ScaleWidth)-(.ScaleHeight, -.ScaleHeight)
Me.Line (0, .ScaleHeight)-(0, -.ScaleHeight)
Me.Line (.ScaleWidth, 0)-(-.ScaleWidth, 0)
End With
End Sub
</code>Sv: kordinatsystem i VB 6
Sv: kordinatsystem i VB 6
Använder ni något annat än cirklar, cirkelbågar och raka streck?
I så fall kan du köra med ett "eget" koordinatsystem i en PictureBox. Dvs själv definiera xmin, xmax, ymin och ymax på ett bra sätt.
Annars så är det lättaste att ha ett koordinatsystem av Pixel-typ och sen göra egna konverteringar mellan koordinatsystemen. Men det framgår inte exakt vad du behöver hjälp med. Vad har du gjort hittils?Sv: kordinatsystem i VB 6
Vi kommer i detta skede att svarva. Alltså använder vi oss av cirkelbågar ohc raka linjer. Än så länge har inte något gjorts i just detta hänseende. vi har endast startat upp ett projekt som ska vara till hjälp för att ta fram program. med stödfunktioner som förklaringar till olika förflyttningar och liknande. Det vi inte lykats lösa är hur vi ska kunna skapa ett simuleringsprogram av detta. Den ska arbeta med två axlar är de tänkt. X och Y. ¨Så det jag ber om hjälp med är alltså att på något sätt få ett simuleringsprogram som "ritar linjer från föregående punkt till nästa.
tack på förhandSv: kordinatsystem i VB 6
Programarkivet:Polygon beräkna AreaSv: kordinatsystem i VB 6