Tjena. Jag mixtrade till en felhantering och jag får meddelandet: 50003 - Unexpected Error. Det löste sig. Jag sökte med de flesta sökrobotarna men alla gav flera 100 olika felbeskrivningar.Utkastad utan felmeddelande
Jag har ett problem som gör mig gråhårig.
Jag har ett projekt där jag bara använder komponenten -Microsoft Windows Common Controls 6.0 (SP6)-.
Men nu till själva problemet. På företaget där programmet används är det bara vissa datorer som det rullar klockrent på och ett par stycken blir man utkastad utan att kunna fånga ett felmeddelande, så i princip så har jag försökt testa mig fram till problemet. Det är bara när man laddar ett visst formulär som man blir utkastad.
Jag har tagit bort all underliggande kod till formuläret så det är inget kodfel. Jag misstänker att det är i common controls som problemet ligger. Men vad som verkligen gör mig gråhårig är att alla datorerna har samma version av MSCOMCTL.OCX.
Använder sig MSCOMCTL.OCX sig av några andra dll eller ocx?
Om det är någon som har en idé så kläck den gärna på mig.
//DanneSv: Utkastad utan felmeddelande
Vart kan jag hitta vad felmeddelandet betyder?
Någon som vet
//DanneSv:Utkastad utan felmeddelande
Jag fick istället gå den hårda vägen och bearbeta formuläret för att se när det kunde fungera. Felet var ikonen i fönsterlisten. när den var bortplockad fungerade det klockrent. Mystiskt med vb6.
//Danne