Söker förslag på tysta och snygga datorlådor för ett Media Center bygge. Denna var ju cool... Bygge en själv i plexiglas, ett lättarbetat material som dessutom är lätt att få en snygg finish på. Den är ok, dock lite dyr... Konstruera en i cad med alla korrekta mått och måttbeställ plexiglaset, då behöver du bara utrymme att borra, plugga och montera plexit. Så gjorde jag och jag bor trångt med barn och fru. Har du någon bild på ditt projekt så man kan få lite ideer? Nu har jag hittat en låda som passar mina behov! Jag måttbeställde från min lokala glasmästare och betalde 900kr. Att fästa saker i plexit var inte svårt, man borrar bara ur ett hål och skruvar som i plåt, man kan också fästa en plugg med en gänga i för att på så vis kunna skruva fast saker.Datorlåda för Media Center (HTPC)
Den får gärna ha någon form av display där information kan visas.
Tacksam för förslag och gärna länkar till bilder och specifikationer.Sv: Datorlåda för Media Center (HTPC)
http://www.dustin.se:80/dacsaportal/?ProdID=5010084862
/mickeSv: Datorlåda för Media Center (HTPC)
Sv:Datorlåda för Media Center (HTPC)
Har kollat runt lite och man får nog betala runt 2000 kr för en som har en enklare display.
Tyvärr känns det nog som att jag just i detta läge inte har speciellt bra möjligheter att bygga ihop en själv, även om det skulle kunna vara ganska intressant.Sv: Datorlåda för Media Center (HTPC)
Sv:Datorlåda för Media Center (HTPC)
Har märkt att alla lådor jag har hittat är alldeles för djupa för att passa in i tv hyllan så jag tänkte att jag kanske skulle försöka bygga en själv.
Varifrån måttbeställde du ditt plexiglas och vad kostade det?
Hur löste du det med fastsättningen av hårddisk och cd/dvd station samt moderkort och allt annat?Sv: Datorlåda för Media Center (HTPC)
Det blev denna: http://nl.enlightcorp.com/Product/Product_Detail.aspx?ID=131
Tack ändå!Sv: Datorlåda för Media Center (HTPC)
Tyvärr har jag inte dokumenterat projektet men på sweclockers.se kan du hitta flera snarlka projekt.