Hej alla experter! Mystiskt så blir det inte hos mig,testade 3 d VB6 Dett finns en färdig komponent för att visa Windows Spara och Öppna fönster. Kollade om det var samma font osv och det var det och det ligger inte över någon annan kontroll,jag vill inte ha någon svart ram runt min FileListBox
Jag är lite ny på programering och behöver lite hjälp.
Ska göra ett spara/öppna fönster och använder en DriveListbox, en DirListBox och en FileListBox och
eftersom dom ligger brevid varandra hade det varit trevligt om dom såg likadana ut, men det gör dom inte!!!
Jag får en svart ram runt min FileListBox som inte går att ta bort.
Om man ändrar appearance från 3d till flat och sedan tillbaka igen försvinner den tillfälligt men kommer tillbaka när man startar programmet.
Dessutom kan man inte ändra storleken som man vill, om man ändrar höjden till samma som DirListBox så ändras den tillbaka direkt igen, mycket frustrerande!
tacksam för hjälp.
mvh UlfSv: jag vill inte ha någon svart ram runt min FileListBox
Se till att du har samma font med storlek i dom båda
Ligger dom ovanpå en annan kontroll ?Sv: jag vill inte ha någon svart ram runt min FileListBox
Om du använder den känner användaren igen sig och du slipper skriva så mycket kod.Sv:jag vill inte ha någon svart ram runt min FileListBox
kan det vara ett virus eller en bug i mitt vb?
Var och hur hittar jag den färdiga komponenten?Sv: jag vill inte ha någon svart ram runt min FileListBox
Svara