Tjenare... det spelar väl ingen roll... Spelar ingen roll? Nej, det ska inte spela någon roll... Hej. OK Jag är med. En Exchange server klarar det men någon komponent som gör det har jag inte sett. Jo du har visst en komponent. Med VB följer MAPI komponenten, tryck ctrl-t och markera microsoft mapi så har du fått tillgång till MAPI.via ett epost program, skicka medlemsbrev
Jag ska göra en mailingfunktion åt ett företag och de skulle vilja använda sitt eget mailprogram att skicka ut medlemsbrev till olika grupper utan att lägga till adresser i sin egen adressbok.
Detta för att gubben ska slippa krångel med användarnamn, lösenord och att behöva gå igenom massa sidor via nätet.
Själv har jag ingen kunskap om detta ännu och jag har letat på nätet men misslyckats att hitta något relevant.
Finns det någon server-side-funktion eller likn som fixar detta?Sv: via ett epost program, skicka medlemsbrev
outlook [express] skulle jag väl kunna tänka mig...Sv: via ett epost program, skicka medlemsbrev
Dom vill använda sitt egna mailprogram. Då spelar det j-a stor roll vilket mailprogram som dom använder eller har jag missuppfattad dig?
Använder dom Outlook så finns det en add-in som kan lösa detta. Är detta av intresse?
/JanneSv: via ett epost program, skicka medlemsbrev
Det är serverfunktionen jag är ute efter. En applikation som tar öppnar mailet och skickar vidare det till mottagare vars epost adresser finns samlade i en databas.
JOnasSv: via ett epost program, skicka medlemsbrev
Jag tror att vad du behöver är en genmgång av vad MAPI kan göra. Den kan du använda dig av för att skicka massmail, det är bara att antingen skicka ett brev till massor av mottagare eller skicka massa brev till olika mottagare.
Enda kruxet är om du har han en ny office med full säkerhetspatchar. Då kommer den att vilja operatörsbekräftelse på varje mail du skickar via MAPI.
Det beror på att all mail som skickas av MAPI betraktas såsom skickade i lönndom.
/StefanSv: via ett epost program, skicka medlemsbrev
/JanneSv: via ett epost program, skicka medlemsbrev
/Stefan