Känner ni till någon komponent som man kan köpa som man ex. kan använda för att anropa en word-mall där man har lagt in specialtecken som sedan ersätts med data som man hämtar från databas eller liknande tillvägagångssätt? Du kan kolla in min artikel http://www.pellesoft.se/area/articles/article.aspx?artid=706 som gör precis detta annars, men i VB6. Kanske kan bli lite svårt att göra i ASP då det kräver Word. Det skulle väl kunna gå att skriva om din artikel och anpassa den för mitt system. Om jag skriver den som en *.dll och reggar den på IIS:en, dock inte glömma att lägga till referensen till dll:en? Ja, det bör fungera. Eller bara lägga koden i ASP, du behöver inte gå via en dll. Men det kräver att Word är installerat på servern. Men jag vet inte riktigt hur Word reagerar om man anropar från ASP, kan nog bli lite lurigt med rättigheter om inte annat. Dessutom är jag väldigt tveksam till om licensen för Word tillåter detta. Upptäckte det... jag vet att det finns en komponent som Softartisans har som heter OfficeWriter.Komponent för användning av Word-mallar i ASP 3.0
För om jag endast använder den enklare varianten med html-utskrift till formatet word, så kan jag inte skapa ett sidhuvud.
Tacksam för svarSv: Komponent för användning av Word-mallar i ASP 3.0
/JohanSv:Komponent för användning av Word-mallar i ASP 3.0
Sv: Komponent för användning av Word-mallar i ASP 3.0
/JohanSv:Komponent för användning av Word-mallar i ASP 3.0
Dock är nackdelen att den är så förbaskat dyr. $1700. Men det är egentligen inte problemet, saken är att då måste kunderna köpa in komponenten och installera på sin server. Vilket i dagsläget inte är aktuellt.
Visst jag skulle kunna använda den vanliga hederliga metoden med att man skriver ut html och skickar det som ett worddokument, men här dyker jag på problemet med att jag får ingen header i dokumenten då.
Om du har några tips som inte involverar installation av Word på servrarna hos kunderna, på hur man kan få in en header i "wordfilen" så vore det uppskattat.