Jag har en Webapp med ca 20 klasser. Hur påverkar det prestanda om jag lägger alla 20 klasser i samma projekt / dll-fil jämfört med att skapa ett projekt för varje klass? Ingen som har en aning om sånt här på denna sajt? Gruppera classerna funktions mässigt om det sammanfaller med vilka av klasserna som används av dina applikationer. T.Ex. Kundhantering, Lagerhantering och Försäljning i varsin dll. Tackar för den infon! Jag fick reda på det genom en artikel:Hur delar jag upp klasser per .dll fil?
Hur skall man göra denna uppdelning egentligen, är det bara att placera dom klasser som man tycker hör ihop i samma projekt? Finns det några riktlinjer / designguider för detta?
Det är ingen COM+ applikation utan alla klasserna är "unmanaged".
// AndreasSv: Hur delar jag upp klasser per .dll fil?
Att lägga alla klasser i en dll om applikationenrna bara kanske använder 5 av dem kan var onödig. Men att lägga klasserna i varsin dll är overkill. Om det inte är så att alla klasser är applikations specefika.
Tänk på att ändra basadressen för din dll i vb5, vb6. Annars påverkas prestandan negativt. För varje anrop till objektens(klasser) medlemmar kommer ta längre tid. Sv: Hur delar jag upp klasser per .dll fil?
Kan du förklara det där med basadress lite utförligare? Jag har aldrig hört om det förut. Jag kör med VB6.
Maximize performance by setting the base
addresses of DLLs and OCXs.
http://archive.devx.com/premier/mgznarch/vbpj/1999/01jan99/lj0199.pdf