Får följande felmeddelande när jag från en ASP-sida försöker skapa en instans av ett object som ligger fint installerat i Component Managern... Ja du ska ju skapa ett objekt inte en funktion. Givetvis inte :o)Invalid ProgID vid skapande av objekt
Anrop från ASP-sida:
dim objErr
set objErr = server.CreateObject("clsErrComp.ReportError") <-- rad 15
Felmeddelandet:
Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'
Server.CreateObject Failed
/ppp/test/test2.asp, line 15
Invalid ProgID. For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
På angiven adress (den ovan) har jag letat men hittar inget som radikalt löser det hela. Jag har även stoppat tjänsten, avinstallerat den och installerat om.
Någon som har en fundering eller lösning på vad problemet kan vara så får ni gärna hojta till :o)
Mer info: clsErrComp är alltså en av klasserna i dll-filen och ReportError är en funktion i den klassen. Visst är väl objektskapandet ovan ändå "korrekt" (nej, uppenbarligen inte eftersom jag får ett fel) - eller skall man ange server.createobject("ppp.clsErrcomp") (dll:en heter "ppp.dll").
Är helt lost och hittar inga exempel heller .o/Sv: Invalid ProgID vid skapande av objekt
CreateObjekt("DLL.Class")
/johan/Sv: Invalid ProgID vid skapande av objekt
Tackar för hjälpen & ha en trevlig helg!