Hej!! gör ett proxy paket på MTS'n och installera den på klienten.. skippa Myserver sedan .. Högerklicka på paketet i MTS och välj export .. Funkade bra att köra exe filen på klienten. Kollade i DCOMCNFG och där ser det bra ut också efter att exe filen körts. Problemet löst!!Automation error vid CreateObject
När jag kör följande rad:
Set obj_Sql = CreateObject("sdR4_Sq.CSql", MyServer)
får jag detta fel:
-2147023170 (800706be)
Automation error
Någon som vet varför?
Komponenten är registrerad på Transaction Server på datorn MyServer.
Tack för hjälpen!!
//KristofferSv: Automation error vid CreateObject
Sv: Automation error vid CreateObject
Exposrt genererar en exe fil och en pak fil .. ta exe filen och installera på klienterna.
Vad som händer då är är att ett proxy/stubb par sätts upp. Vilket innebär att när klienten gör ett anrop till komponenten, fångar proxyn upp det och vidarbefodrar det till stubben åp servern som skickar det ett steg vidare till komponenten i MTS. Klienten tror att den pratar med komponenten, men det är igentligen proxyn och komponenten tror den pratar med klienten men det ör igentligen stubben ..
Klocka är mycket nu så hoppas jag inte rört till det för mycket .. Sv: Automation error vid CreateObject
Dock får jag fortfarande:
Run time error 440
Automation error
Vad göra??
Tack för hjälpen!!
//KristofferSv: Automation error vid CreateObject
Jag löste problemet genom att först tar bort hela paketet på Transaction Server, ta bort dll en från hårddisken och till sist köra RegClean. När jag sedan skapade ett nytt paket och en ny komponent så funkade det igen.
Jag vet inte varför med det funkar. Räcker för min del!!
//Kristoffer