Hej, Om du syftar på att du kör ASP så kan du på första raden på din asp-sida skriva: Ännu bättre att lägga session.lcid = 1053 i global.asa Ok... innan jag testar det så... kan det verkligen vara så enkelt? Som jag förstår det så omvandlar den "utseendet" på datum och tid till svensk... om jag nu även vill "ställa om" tiden lokalt på kontot... hur gör jag det? i mitt fall så blev det ingen skillnad på tid.Konvertera datum och tid på delar av servern
Jag har en server som står på amerikansk mark och därför är det även amerikansk tid på servern av naturliga skäl. Jag har dock ingen rätt att ändra servertiden. Därför söker jag nu någon komponent eller liknande man kan använda.
Jag vill inte sitta och skriva skript för att konvertera tiden, då detta blir alldeles för bökigt och det är inte bara jag som använder servern. Finns det någon komponent man kan använda för att konvertera datum och tid till svensk tid på valda områden på servern?
Eller iaf nåt sätt att göra det enklare med konverteringen än att använda skript. Är det nån som är haj på att utveckla något sådan så kan ni skicka ett mejl till mig på argaton@hotmail.com men beskrivning av lösningen samt pris.
Tack!Sv: Konvertera datum och tid på delar av servern
session.lcid = 1053
Om det inte är så, kommer du nog att få problem. Det enda jag kan tänka mig är att man har ett konto på servern med lokal inställning av datum och tid men det vet jag faktiskt inte om det går.
/PelleSv: Konvertera datum och tid på delar av servern
/JanneSv: Konvertera datum och tid på delar av servern
Återkommer.ahaa...nästan perfekt
Och om jag vill lägga in det i global.asa... hur gör jag det då?