Jag får ej CDONTS att fungerar. Är det så att den ISP du har, stödjer CDONTS så skall det fungera ISP ?? vad är det? jag har liknande problem, sitter med två olika nät, ett för administrativt och ett publikt(skolor) kör jag scriptet på ena datorn(nätet) till samma nät så går det, men ej om jag försöker skicka till det andra eller externt.Ännu mer CDONTS problem
Jag har använt kursen på Pellesoft och brevet skickas men kommer ej fram till den destinerade e-postadressen. Min fråga är kan jag använda ett POP 3 konto var som helst ?( ex telenordia) eller måste jag själv ha en mejlserver där jag kan styra rättigheterna?
Vad jag förstår så är det rätt hög säkerhet på mejlservrar pga risken att någon missbrukar den och skickar skräppost.
MikaelSv: Ännu mer CDONTS problem
Får du några felmeddelanden? Hur vet du att mailet går iväg?Sv: Ännu mer CDONTS problem
Jag har "kört" test-sidan som finns här på Pellesoft och ändrat e post adressen till en som jag har och sidan körs igenom utan felmeddelanden men den kommer ej fram till mitt e-post konto. Som finns på en mejlserver från IBM som finns på vår skola.
MikaelSv: Ännu mer CDONTS problem