Skall bygga en offerthanterings modul till ett system som tidigare byggts åt en kund. Kunden vill ha möjlighet att på offerten göra enkla men skalenliga ritningar på det offererade. Dessa ritningar skall byggas ihop med fasta vektorgrafik byggstenar, så det krävs inget ritverktyg, men man skall dynamiskt kunna skapa, placera ut, rotera mm och bygga ihop större enheter med dessa byggstenar. Endast 2D. jag gjorde exakt en sådan sak i: Verkar helt kanon Roger!Vektorgrafik och
För att ytterligare förtydliga, komponenten skall fungera som enklare möbleringsprogram, eller som IKEAS bygg-ihop-ditt-kök program på deras sajt.
Nån som känner till en COM komponent som passar till detta? Applikationen är i VB6.
/SSv: Vektorgrafik och
http://www.easysale.se/swe/products/ecdesign/
jag gjorde en inläsare av ".ase" filer (3dstudiomax ascii) och en 2d rendrerare för dessa så att det gick att rotera,zooma , flytta , stapla och snappa ihop objekten.. (allt i vb6)
så är ni intresserade av att få en skräddarsydd så går det bra att emaila eller imaila mig :)
//Roger
www.Compona.comSv: Vektorgrafik och
Vad vi berhöver är att kunna bygga ihop moduler (t ex en kökbänk) av ett par tre byggstenar. Viktigt är dock att resultatet är skalaenligt, dvs går att mäta och bygga efter.
Ett alternativ till din lösning vore att scripta/inbedda Visio, någon som löst det denna vägen?
Vore intressant att diskutera din prisbild Roger... hör av mig privat senare.
/S