Hej, jag har problem med kreativitet när det gäller att skapa en logo till ett varumärke jag skapat i ett skolarbete. [Gymn. årsk. 2] Oki jag tänker orange; signalerar sportighet och aktivitet och står dessutom för något lite udda eller häftigt. Tackar så jättemkt för hjälpen!Varumärke & Logotyp
Företaget jag skapat, än så länge på låtsas, heter .me Sportdesign. Idén ligger i ett svettarmband med en speciell funktion.
Jag har problem med att skapa en passande logotyp till mitt märke, .me Sportdesign, och undrar om det finns någon som kan hjälpa mig med en, eller bara ge lite förslag och ideér.
Kanske någon bild på ett svettarmband till texten, eller leka lite med punkten innan me-texten?
Vad vet jag, vore tacksam för hjälp i alla former!
Jag kan hantera Photoshop och Corel Draw i grunden.
(Hittade inget passande forum, vet ej varför jag valde Office)
Mvh. EmilSv: Varumärke & Logotyp
Namnet .me "punkt Äm E" asocierar i alla fall jag men t ex .se eller .nåt annat. Alltså är det något nytt och "modernt" (Det funkar nog fortfarande i alla fall).
Jag skulle låta punkten vara en punkt men kanske göra den lite större än vad en punkt normalt är i förhållande till bokstäverna. Inte mycket, bara lite för att punkten i mindre upplagor av logotypen inte ska se ut som en lort eller liknande.
"Me:et" eller hur man nu ska uttycka det ska definitivt stå med gemener (små bokstäver) och vara lite mjukt böjda. En inspirationskälla kanske kan vara de zodiakiska tecknen (i alla fall m:et). Se dock för guds skull till att du hamnar en bit ifrån just dessa tecken eftersom de kan asocieras till new age (flum) och det ligger för långt ifrån den kundgrupp som du vill ska tycka om just ett svettband (n'est pa?).
Jag har försökt att uttrycka mig tydligt men det är alltid svårt då man pratar om sånt här.
//Mikael Sand
Gick i tvåan 91-92 (Huga)Sv: Varumärke & Logotyp
Hej
Titta in på http://www.boxedart.com och deras mallar, det kostar att tanka hem, men du kan i alla fall få inspiration.
Det kostar ca 300 sek/år, så om man designar mycket så kan det vara värt pengarna.
Då får du ladda ner rubbet utom limited edition.
//Anna-KarinSv: Varumärke & Logotyp
Mina tankar har också gått i en något större punkt, med ett litet m ja, bra att få det bekräftat!
Det lät väldigt intressant med orange, ska testas.
http://www.boxedart.com fungerade jättebra som inspirationskälla, tackar vi för! Håller på o sliter med logon nu.
mvh Emil