Hej Jag har aldrig i mitt liv programmerat mot Outlook men jag kan använda programmet och märkte att det inte var några problem med att lägga upp en regel som gör precis det som du säger. Du har en massa regler som du kan sätta när ett mail ankommer. Vet att du kan kolla vad headern innehåller och från vem du har fått mailet och med denna information kan du skicka tillbaka en replay med en fördefinerad text. jojo, jag vet om det där med regler. jag vill göra det i kod pga olika anledningar. Men tack ändå för svaren.outlook - kolla på nya mail när de anländer
Hur kan man kolla på nya mail när de anländer? Jag får email från ett konto (en fiktiv person) och vill göra följande:
När brevet anländer, kolla vem avsändaren är
Om avsändaren är xx så vill jag direkt skapa en reply till denna avsändare och lägga
in text i brevet. Om det tex står "Sas batch blablabla went without errors" så vill jag svara "ok" så avsändaren vet att jag blivit informerad.
Sedan vill jag flytta brevet till deleted items foldern eller ev permanent ta bort det.
Antar att man får angripa Application_NewMail() metoden, men HUR?
Tacksam för hjälp,
AxelSv: outlook - kolla på nya mail när de anländer
Kanske det kan vara en väg in för dig även om jag inte kan tala om hur man definierar en ny regel i kod.
//Mikael SandSv: outlook - kolla på nya mail när de anländer
Du behöver inte programmera något, endast gå igenom en wizard i Outlook för att göra detta.
- MSv: outlook - kolla på nya mail när de anländer
axel