Hej! Problemet har tagits upp tidigare, titta här: Tack för hjälpen att peka ut tråden, hittade inte den när jag sökte... Vilken skit (syftar inte på tippset utan problemet) Länk: Känner du dig deprimerad? Jag provade med Logitech drivrutiner till min Logitech trackball, men inte hjälper det... Jag har provat programmet nu och det fungerar utmärkt (det är alltså ett program för att kunna använda mushjulet i vb). Scrolla med mushjulet i vba-kod
Jag har ett irriterande problem, jag kan inte scrolla med musen i vb-koden.
Jag har provat i Office 2000 och 2003 och i inget av dem fungerar musscrollen i vb-kod.
Däremot har jag inga som hälst problem i något annat program.
Jag har en Logitech Cordless Optical Trackman och använder Windows XP inbyggda drivrutiner. (Detta för att back aoch forward ska fungera mot Terminal Server.)
Någon annan som har råkat ut för samma sak?
Någon som vet en lösning?
Jag vet att det fungera att scrolla i vb-kod för jag har sett en kollega på ett annat företag göra det, men han visste inte varför det fungerade.Sv: Scrolla med mushjulet i vba-kod
http://www.pellesoft.se/development/forum/view.asp?msgid=63095&forumid=2
FredrikSv: Scrolla med mushjulet i vba-kod
Sv: Scrolla med mushjulet i vba-kod
Har även samma problem och har ett dyrt trådlöst tangentbord med mus från Microsoft (sent hösten 2003) som det även går att luta mushjulet i sidled (ny Microsoft grej) då går inte att använda Logitechs drivrutiner.
morr Microchaffs
Win XP - Microsoft
VB6 - Microsoft
Mus - Microsoft
Inte ska man behöva hälla i grejor från Logitech då !?
Eller ska man skicka frågan till Logitech om de kan utveckla fungerande drivrutiner till Microsofts prylar med nya tiltbara mushjulet ?
Hoppas någon från Microsoft läser detta.Sv: Scrolla med mushjulet i vba-kod
[edit]
nå't buggigt, här är länken: www.vb2themax.com/Downloads/Files/VB6MouseWheel.zip
[/edit]Sv: Scrolla med mushjulet i vba-kod
Plus att jag jobbar mycket mot terminal server och för att få bakåt- och framåt-knapparna (som jag använder mycket) att fungerar där måste jag använda windows inbyggda drivrtutiner.
I vilket fall som hälst, vad är det för fil du har länkat till?Sv: Scrolla med mushjulet i vba-kod
Tack så mycket för hjälpen.