Hej. Du får nog utveckla mer precist vad det är du vill göra. Jag kan ge flera olika exempel på det du vill göra som har olika grundförutsättningar och som får helt olika lösningar. Hej. Ja, men är det utifrån en given mall (typ att en användare ska fylla i A2 till C7), eller är det på något annat sätt? Hej. Jag löste det med en Add-in.Excel: Importera macro...
Jag har skrivit ett macro som utför x antal olika uppgifter. Problemet är att jag skulle vilja importera mitt macro till excel när jag får ett nytt dokument. Hur skall man bära sig åt? För tillfället har jag macro koden i Visual basic editor som finns i excel och klistrar in koden när jag får ett nytt dokument. Finns det möjlighet att kompilera min kod och spara den som en dll eller något liknande så att vem som helst skulle kunna använda sig av mitt macro. Dvs endast importera dll filen.
PhilipSv: Excel: Importera macro...
Är det generella funktioner som du vill ge andra?
Typ en funktion för att få ut namnet på det aktuella bladet, och liknande.
Då ska du antingen göra en add-in eller bara koppla knappar till en fil som du har på en server.
Är det någon slags kod du behöver ha till en viss "mall"?
Då beror det på hur du vill ha den uppbyggd.
Så som sagt: återkom med noggrannare förklaring.Sv: Excel: Importera macro...
Jag har skrivit kod som läser data från exceldokumentet och sätter in det i en databas. Koden är skriven med Excels makroeditor (VB).
PhilipSv: Excel: Importera macro...
Oavsett så låter det som om en Add-In är lämpligast.Sv: Excel: Importera macro...
File--> Save as..--> Microsoft Add-in.
Saken OK.