Hej alla som läser detta! Det felet brukar bero på en eller flera felaktiga referenser i projektet. Gå till VBA-editorn och välj "Verktyg-Referenser" och kontrollera de förkryssade referenserna. Om det står "SAKNAS" framför någon referens, ta bort krysset och försök igen. Tackar, tackar! När du nu nämner det så kan jag faktiskt erinra mig att jag stött på det tidigare, men glömt bort hur man åtgärdar! Kollade och det funkar naturligtvis! Tack!Problem med stränghanteringsfunktioner i VBA/Excel XP
Kanske har missat något väsentligt i Excel och XP, men har råkat ut för konstiga felmeddelanden när jag kör samma VBA-applikation i 2000 resp XP.
Alltså: en VBA-applikation som kör felfritt i 2000 går i väggen i XP då anrop sker av bl a stränghanteringsfunktioner som Mid$, Left$ etc. Felmeddelandet lyder: "Compile error: Can´t find project or library". Que?
Den reagerar uppenbarligen på odeklarerade variabler helt plötsligt också. Fick samma felmeddelande på en tilldelningssats: startRow% = 111, men det gick igenom efter tillägg av en Dim-sats för variabeln.
Fattar ingenting!
Någon som vet?
/JC Berggren Sv: Problem med stränghanteringsfunktioner i VBA/Excel XP
Sv: Problem med stränghanteringsfunktioner i VBA/Excel XP