Problemet brukar bero på att en del bläckstråleskrivare kräver större top- och bottenmarginaler än laserskrivare. Lösningen är att formatera dokumenten så att bläckstråleskrivaren klarar av att skriva ut dem. Du får helt enkelt testa hur breda marginaler din skrivare behöver, jag har stött på skrivare som behöver 2,5 cm bottenmarginal! Hej Åsa, Du får de marginaler du har ställt in, utom just i det fallet som skrivaren inte rent fysiskt klarar av det. Alternativet för färgskrivaren hade ju annars varit att helt frankt kapa bort innehållet längst ner på sidorna, och det hade ju varit sämre, eller hur...Utskriftsproblem från MS Word
Hej,
Har ett litet krångel som tar onödig tid att fibbla med, hoppas att ngn har någon bra idé om en lösning på problemet.
Har ett antal Worddokument som skall skrivas i 4 ex. (två i färg och två i svartvitt) och då i 2 olika skrivare. Problemet är bara att när man väljer skrivare nr. 2 bryts texten i dokumentet på andra ställen än vad den gör med skrivare nr. 2. Detta ser man redan i dokumentet att texten hoppar ner/upp. Det går ju att lösa genom att manuellt gå in och redigera varje gång men det är ingen höjdare, det är ju samtidigt kostsamt att sitta och skriva ut alla ex i färg. Skrivarna är från HP, men av olika typ.
Problemet uppstår även när man mailar ett dokument till någon annan som har en annan typ av skrivare, eller pappersformat. Finns det ngn som har några tips?
mvh // AndersSv: Utskriftsproblem från MS Word
Har du provat med att lägga in en sidbrytning?
Vet inte om det löser problemet, men kanske....
//Anna-KarinSv: Utskriftsproblem från MS Word
Hej och tack för svaret,
Jodå jag har sidbrytningar i dokumenten (Ctrl+Retur) men de flyttar sig oxå.
mvh // AndersSv: Utskriftsproblem från MS Word
Sv: Utskriftsproblem från MS Word
Du har hajat problemet helt och hållet, Den färglasern jag använder kräver annorlunda top och botten marginaler än vad den svartvita gör. Menar du att om jag skulle ställa in t.ex. 3 cm i bottenmarginal i dokumentet så skulle det funka på båda skrivarna, kastar den inte om för den svartvita då? Jag ska prova.
Tack och mvh // AndersSv: Utskriftsproblem från MS Word
Alltså, om du ställer in 3 cm bottenmarginal så kommer båda skrivarna att sidbryta på samma ställe.