Jag har fått en liten excelhistoria som tynger ner min axlar lite... Nej, den där ShrinkToFit har att göra med hur de enskilda cellerna hanterar för mycket text. Tack Niklas, Ja det får väl bli en bildlösning tillsvidare.Kopiera mellan excel och word (storleksproblem)
Jag ska skapa en rapport utifrån excelapplikationen till en wordfil.
Problemet är att den arean jag ska kopiera från excel blir för stort för att bara klistras in i word.
När jag bara klistrar in det hamnar delar av den utanför bladet.
Finns det något bra sätt att i stil med pastetofitonpage eller så?
Den lilla kodsnutten jag har nu:
<code>
myWord.ActiveDocument.Bookmarks("FactoryOrderSheet").Select
myWord.Selection.InsertBreak Type:=wdPageBreak
Sheets("F-FCUR1400").Select
Selection.AutoFilter Field:=15, Criteria1:="X"
Range("O1").Select
Range("A1:O526").Select
Range("O1").Activate
With Selection
.Orientation = 0
.AddIndent = False
.ShrinkToFit = True ' <------------ Gör ingen skillnad
.ReadingOrder = xlContext
.MergeCells = False
End With
Selection.Copy
With myWord.Selection
.Paste
'Här borde det väl gå att få till det på något sätt
End With
</code>
Tacksam för svar, det är lite brådis
Edit: Det gör absolut ingenting om jag är tvungen att gå ner i fontstorlek eller så, huvudsaken är att det får plats mellan vänster och högermarginalen jag har på wordfilen.
Mvh
AndreasSv: Kopiera mellan excel och word (storleksproblem)
Spontant är nog det lättaste att klistra in det som en bild, det borde finnas något .PasteSpecial, och sen ändra storleken på bilden. (Och det enklaste sättet att få veta hur man gör det är genom att helt enkelt spela in ett makro som gör det.)Sv:Kopiera mellan excel och word (storleksproblem)
Dock lite trist i fall man vill ändra något i rapporten men så får det vara :)