Jag har en accessapplication som genererar en rapport där högra kolumnen är baserad på månad jan-dec och varje månad har 10 värde som kommer från kolumnerna 1-10 , alltså: Här finns mycket att hämta i ämnet : Jupp Förklara lite till vad det är du vill göra. Ja det är resultatet från rapporten jag vill komma åt, skulle inte det gå så får jag nöja mej med att kunna plocka samma data från tabellen..Hämta data från Access
Januari 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Februari 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
osv.
när jag nu behöver komma åt värdet som finns i kolumn 7 för januari och hämta detta till excel hur går man tillväga då?
Är det överhuvudtaget möjligt?Sv: Hämta data från Access
www.xldennis.com/xlaccess(vba).htmSv:Hämta data från Access
Men jag tror att det finns folk här som kan bolla problematik som uppstår, kör man fast i XL-Dennis programsnuttar då är det ganska "rökt" ;)Sv: Hämta data från Access
Är det via VBA du vill hämta data från access?
Är det resultat från rapporten du vill åt? eller är dina "kolumner "/fält från en tabel?
Det lilla jag förstår av din fråga så verkar det ju inte så svårt...
Vad vill du hämta data till? Excel? annat program?
Förklara mer vad du vill åstakomma istället för det specifika problemet, då det kan finnas olika lösningar som passar sig olika bra...
// WendelSv:Hämta data från Access
Jag vill plocka in värdet som tex. finns i kolumn 7 från raden Januari i ett exceldokument för att kunna göra vissa beräkningar