Hejsan, Lägg bara bokmärket där du vill att länken skall gå. Skall den till sidan 8 överst lägg den där. Då förstår du ju inte problemet. Det Bo vill (ville?) var att få överdelen överst. Det skulle han kunna få genom att sätta bokmärket på mitten. Men då funkar det inte i andra upplösningar. Dessutom lär det bli fel om man kommer underifrån. Lägg bara bokmärket där du vill att länken skall gå. Skall den till sidan 8 överst lägg den där. Det är helt riktigt att man kommer överst på sidan 8 om man länkar dit, men det blir längst ner på skärmen. Det är det som är problemet precis som Niklas påpekar, jag vill att det hamnar överst på skärmen och inte underst.Hyperlänk
När man gör en hyperlänk till en sida på samma blad tex till sida 8 så kommer man överst på sida 8 men längst ner på skärmen. Finns det något kommando man kan skriva in i hyperlänken så att den scrollar upp så början på sida 8 hamnar på överdelen på skärmen och inte längst ner. Jag vet att det går med Vb makro men jag vill ha det direkt i en vanlig hyperlänk.Sv: Hyperlänk
Sv:Hyperlänk
Sv: Hyperlänk
Sv:Hyperlänk