Hej! Jag känner inte till något sätt. Men å andra sidan är det nog inte så svårt att ordna på annat sätt. hmmmm tack Niklas men då är nog lättare att markera två rader i den sorterade listan (en grå och en vit) och kopiera formatet och sedan klistra in formatet i hela listan. Hoppades att man kunde lägga in någon "bakgrundsformat" eller något. Men det går nog inte som du säger. Ja, jag tänkte att du kanske hade mer formatering än så, men nix, det finns inget bättre vad jag känner till. Jag har hållt på med excel så pass länge att jag är ganska säker på det mesta i programmet. Ifall folk undrar (som jag gjorde när jag sökte precis) så en Conditional Formatting med följande formel funkar finfint:sortera i excel utan formatering
Om man har en lista i excel som är formaterad med varannan rad grå varannan vit så ändras detta också när man sorterar. Kan man sortera en lista i Excel utan att formateringen följer med?
mvh
/MichaelSv: sortera i excel utan formatering
1. Skapa nytt blad.
2. Markera listan.
3. Kopiera formatering till A1 på nya bladet
4. Sortera
5. Kopiera tillbaka formatering till gamla bladet
6. Ta bort nya bladet.Sv:sortera i excel utan formatering
mvh
/MichaelSv: sortera i excel utan formatering
Det jag skulle kunna tänka mig är conditional formatting med något slags funktion av radnumret. Skulle kunna gå om tillräckligt stöd för det finns.Sv: sortera i excel utan formatering
=IF(MOD(ROW();2)=0;TRUE;FALSE)
Jag gillar inte när trådar sätts som lösta när ingen egentlig lösning finns i tråden.. ;)