Jag har ett Word 2003-dokument, med ett UserForm som öppnas när användaren startar dokumentet. Det är tänkt att användaren ska mata in värden i detta formulär, som sedan - med hjälp av VBA, när man klickar på OK - ska "skickas till" Word-dokumentet och dokumentet skrivas ut. Man ska sedan få en fråga om huruvida man vill börja om från början och mata in fler värden i ett nytt - fast samma - dokument. Löste det på egen hand.Flytta info från userform till textrutor
Jag har lyckats med det mesta av detta, men inte själva överflyttningen av värden från formuläret (UserForm) till Word-dokumentet. Helst av allt skulle jag vilja - mest för att jag tror detta är den bästa lösningen - använda textrutor/Text Form Field i Word-dokumentet.
Jag har lagt in dessa textrutor i dokumentet, men lyckas bara få formuläret att skriva till dem om de är definierade med bokmärken. Men då skrivs först textrutan och sedan bokmärket över, så att när jag sedan vill börja om från början får felmeddelanden om att bokmärket inte längre finns kvar.
Vad göra? Måste man definiera textrutorna på något speciellt sätt? Hur skriver jag i VBA-koden för att skriva till dem?
Har letat runt på nätet hela dagen, utan att hitta något som jag kan kombinera til en lösning som fungerar för mig.
Tacksam för hjälp!
/AndersSv: Flytta info från userform till textrutor
Använde uttrycket
ActiveDocument.FormFields("fldKortnummer").Result = txtKortnummer
för att få det att fungera!