Hej! Har stött på detta problem, dock bara att det växlar mellan två olika textstorlekar, inte att det ständigt blir mindre. Jag har aldrig hittat en lösning, jag tror det ligger utanför programmerarens kontroll. Tack, det var ju verkligen uppmuntrande ;o) Du har väl iofs andra vägar att gå: antingen göra ett formulär, eller använda den andra typen av combobox. Du kan väl kodmässigt sätta font på click-eventet på boxen ?Teckenstorleken ändras - vad ska jag göra?
Jag håller på att utveckla en liten prislisteapplikation i Excel och har lagt upp tre olika comboboxar för att välja vilken produkt pris ska beräknas på. Vad jag väljer i den första boxen påverkar vad som finns som valmöjlighet i de båda andra. Där finns inga problem, allt funkar precis som det ska. Problemet ligger i att textstorleken i comboboxarna minskar för varje gång jag ändrar det valda värdet i någon av dem (faktiskt så är det nog inte riktigt varje gång, men näst intill), vilket innebär att när jag valt några gånger så går det helt enkelt inte att läsa vad som finns i de olika boxarna.
Jag har även ett antal lablar för ledtexter och jag har upptäckt att om jag klickar på dem minskar teckenstorleken även på dem.
Tilläggas bör att om jag går in och tittar i egenskaper för de olika kontrollerna efteråt står de ursprungliga värdena kvar och det är alltså "bara på skärmen" som texten blir mindre. Men jag kan inte heller ändra tillbaka så att teckenstorleken blir som det var.
Vad kan jag göra för att få rätt på detta?
Jag kör MS Excel 2003, SP2 på MS XP Professional 2002, SP2
Tack på förhand
GunillaSv: Teckenstorleken ändras - vad ska jag göra?
Sv:Teckenstorleken ändras - vad ska jag göra?
Det finns alltså ingen lösning på problemet? :-(
Någon annan som vet något?Sv: Teckenstorleken ändras - vad ska jag göra?
Sv:Teckenstorleken ändras - vad ska jag göra?