Hej! EGNA.xls är en fil som är privat för dig. Beroende på system så kan den ligga lite varstans. Den är dock alltid igång när du öppnar excel. Ta ut makrona därifrån, lägg dem i den nya filen, spara båda filerna, så borde det vara löst. Förstår inte vart jag ska hitta de sparade makron. Ringde vår nätverks support... och de har noll koll!! Öppna excel på din dator. Tryck ALT+F11. Kolla i vänsterspalten (eller använd F4 för att se den), välj EGNA.xls, och leta reda på dina makron. Tack så mycket... där fanns den ju! Tack så mycket!Problem med Makro fil i Excel!
Har gjort en makro fil på excel, som ganska enkelt rensar vissa celler. Det är en stor dokument som används dagligen på jobbet. Dokumentet liggerpå nätverket.
Vet inte hur jag ska göra för att makron ska fungera på alla användare på nätverket, för att den fungerar utan problem när jag är inloggad.
Makrot jag gjorde sparas i nån fil som kallas för EGNA.xls... vilket jag inte hittar nånstans... vare sig lokalt eller i nätverket.
Kan nån hjälpa mig lösa den problem?
Med vänliga hälsningar
HectorSv: Problem med Makro fil i Excel!
Sv:Problem med Makro fil i Excel!
Sv: Problem med Makro fil i Excel!
Sv: Problem med Makro fil i Excel!
C:\Documents and Settings\DinProfil\Application Data\Microsoft\Excel\XLSTART\Egna.xls
Här ligger dina makro normalt
Gissar att du spelade in makrot och valde
att lägga det i Egna makron
Hade du valt Denna arbetsbok hade de hamnat
i din arbetsbok och de hade varit tillgängliga för alla
som använder arbetsboken.Sv:Problem med Makro fil i Excel!
Så vad blir nästa åtgärd...??
den verkar vara kopplad till filen i nätverket för att när jag öppnar EGNA.xls, så öppnas filen fil.xls
mvh // HectorSv:Problem med Makro fil i Excel!
Nu har jag fått det att fungera :D
fick spela om makrot... och valde denna arbetsbok, som du sa