Har ett problem med mitt Word 2003. Ändringar jag gör i verktygsfältet (knapparna) verkar inte sparas. När jag nästa gång startar om Word, så är jag tillbaks i det ursprungliga utseendet. Det kvittar om jag lägger till eller tar bort knappar. Word kommer ihåg om jag flyttar runt verktygsfälten eller öppna nya men ditlagda nya knappar eller borttagna befintliga verkar aldrig sparas. Andra inställningar i Word sparas utan problem. I Excel fungerar det utan problem. Jag kan tänka mig några olika orsaker. Tack för hjälpen!Kan inte anpassa verktygsfältet i Word 2003
Någon som vet vad som kan vara problemet? Är det i sig någon inställning som låser verktygsfältens innehåll?Sv: Kan inte anpassa verktygsfältet i Word 2003
Välj Verktyg->Anpassa, fliken "Kommandon". Kolla att det står "Normal.dot" i rutan "Spara i:". Om det står något annat så sparas förändringarna i det aktuella dokumentet/dokumentmallen och gäller inte för alla dokument.
Får du en fråga om du vill spara Normal.dot när du avslutar Word? Om du svarar nej på den frågan så sparas inte ändringarna i verktygsfälten.
Du kan ha något programtillägg som nollställer alla verktygsfält när Word startas. Jag vet att bl.a. PDFMaker kan ställa till det. Har du verktygsfält eller knappar på verktygsfälten som inte är Words egna så kan det vara fallet.
Placeringen av verktygsfälten sparas på en helt annan plats än anpassningarna med knappar. Excel hanterar verktygsfälten på ett annat sätt.Sv:Kan inte anpassa verktygsfältet i Word 2003
Det verkar som om det kan vara PDFMaker. Verkar vara PDFMaker 7.0 då jag har ett verktygsfält kallat så. Har Adobe Acrobat 7 så jag misstäånker det kommer därifrån Har du någon lösning eller tips på vad man kan göra? Kan leta på nätet förståss också.
På alla övriga förslag på problem du hade så är allt OK så det verkar vara PDFMaker.