Om jag skickar ett mail till någon som inte finns i adressboken så får jag upp denna mailadress nästa gång jag börjar skriva in samma adress i ett nytt mail. Denna uppgift lagras sålunda någonstans, troligtvis på det konto jag är inloggad på datorn som. De finns i filen Outlook.NK2. Hos mig finns filen i mappen: Tack för svar men tyvärr verkar det inte vara samma fil hos mig. Jag har ingen fil som heter Outlook.NK2 och jag har ingen mapp som heter roaming. Den ligger nog som dold fil eller som dolt bibliotek, så ändrar du Tyvärr har jag redan ändrat inställningarna så jag ser dolda mappar och dokument och tyvärr hittar jag varken filen eller mappen. Hos mig ligger den på:Mailadresser Outlook2007
Min fråga är då var dessa uppgifter lagras någonstans och om det går att kopiera dem utan att gå via Outlook, eller om de lagras i cachen på så sett att man måste gå via Outlook?Sv: Mailadresser Outlook2007
[Användarprofil]\AppData\Roaming\Microsoft\OutlookSv:Mailadresser Outlook2007
Om det är någon som har något annat tips så är jag tacksam. Jag ser alla mailadresser i listan om jag skriver en bokstav i fältet Till. Versionen av Outlook är 2003 sp1.Sv: Mailadresser Outlook2007
inställningarna så att du kan se dolda filer och mappar så kommer du att hitta den. :-)
Se även
http://filext.com/file-extension/nk2
som beskriver vad filändelsen betyder och vilka program som användsSv:Mailadresser Outlook2007
Sv: Mailadresser Outlook2007
C:\Documents and Settings\Användarnamn\Application Data\Microsoft\Outlook