Kanske en fråga i enklaste laget, men jag skyller på att jag inte har något datakörkort från AF. Hej Anders. Mikael: Det löste sig på ett utmärkt sätt när jag ändrade till enkelt och efter till 0. Stort tack för hjälpen! Standardinställningen i Word 2007 är:"padding-bottom" i Word
Har skrivit en text i Word men utrymmet under varje textrad har blivit för stort. Så när man tex gör en radbryt så ser det ut som man gjort två radbryt, som ett nytt stycke. Så vill jag inte ha det. Det är alltså som att det ligger en padding-bottom:5px på texten och vid radbryt blir det ännu värre. Detta blev när jag använde "nya" Word i Office 2007, i "gamla" Word blir det inte såhär, men det ligger kvar när jag öppnar filen där.
Hur ändrar man detta?Sv: "padding-bottom" i Word
Jag antar att avståndet mellan två rader i din text är förstort.
1. I det fall du inte gör ett radbryt så handlar det om en inställning som kallas för radavstånd, där jag gissar att den står på 1,5 rad eller liknade och du vill ha enkelt.
2. När du gör ett radbryt så handlar det om avståndet mellan två stycken. Där handlar det om avståndet mellan två stycken där man kan ställa in avståndet till föregående stycke(Före) alternativt till nästkommande stycke(Efter).
Båda inställningar hittar man om letar i fliken Start och gruppen stycke samt dialogrutan stycke som man hittar om man klickar på knappen nertill i gruppen stycke. (Alltså i word 2007)
Jag hoppas att denna beskrivning löser ditt problem, anders.
Med vänlig hälsning Mikael LindströmSv:"padding-bottom" i Word
Sv: "padding-bottom" i Word
Enter = Nytt stycke
Shift+Enter = Ny rad